Cor Molenaar als spreker boeken
Samenwerken en denken vanuit de klantOver Cor Molenaar
Prof. Dr. Cor Molenaar is méér dan een marketingexpert. Zijn brede expertise heeft hij onder andere kunnen ontwikkelen bij Ogilvy&Mather, vele bestuursfuncties en zijn eigenstrategische consultancybureau eXQuo Consultancy.

Meer over Cor Molenaar als spreker
Samenwerken en denken vanuit de klant
Naast zijn economiestudie heeft Cor Molenaar verscheidene studies gevolgd om zijn visie teverbreden en verdiepen. Nadat hij zijn masterdiploma had behaald aan de Vrije UniversiteitAmsterdam, romoveerde hij in 2007 aan de Rijksuniversiteit Groningen op het onderwerp ‘Toepassingsmogelijkheden van informatietechnologie in marketing’. Daarnaast schreef hij meerdere boeken op marketinggebied, waaronder ‘Het einde van winkels?’ en ‘Shopping 3.0’, Platform strategie, Het einde van concurrentie; de impact van platformen. In 2020 verscheen zijn boek Demand-Driven Business Strategy. Hij sprak onder andere voor de NOS en Harvard, en is momenteel hoogleraar bij de RSM aan Erasmus Universiteit Rotterdam.
Cor Molenaar is niet alleen bekend van de trends en ontwikkelingen in het marketing vak, maar voorspelt, voorziet en doorziet ook het gedrag van consumenten, bedrijven en winkeliers. EStrategie, eMarketing en eCommerce staan hierbij centraal en hij vertaalt dit naar een diversiteit van branches.
In deze presentatie behandelt Cor Molenaar de veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt. Aan de hand van talloze markonderzoeken en diverse praktijkvoorbeelden behandelt hij de trends, de theorie, de rol van internet, disruptie en toekomstige businessmodellen. Hij beschrijft de impact van nieuwe technologie, gebruikt de customer journey als basis voor koopproces en klantbenadering en schetst hoe bedrijven zich moeten aanpassen aan de toekomst. Niet meedoen is onmogelijk.
Daarnaast zal hij in gaan over de veranderingen post-corona en de kracht van algoreitmes en machinelearning.
Thema’s
- Samenwerken en denken vanuit de klant
- City Marketing
- Trends en ontwikkelingen in marketing
- Social media als verkoopinstrument
- Wat doet de consument de komende jaren?
- Disruptie: nieuwe tijden vragen om creatieve oplossingen
- De kracht van algoritmes in marketing
Onze klanten aan het woord

Samenwerken met de TeeuwenGroep gaat altijd over: meedenken met de klant, zoeken naar wat kan binnen budgetten, proactief handelen, ontzorgen en kwaliteit. Je krijgt absoluut waar voor je geld.


Ik ervaar de TeeuwenGroep als een professionele groep mensen die altijd supergoed meedenken. Zo krijg je de spreker die het best past bij jouw doelstellingen.
Boek vrijblijvend uw oriëntatiegesprek
Kom in contact met onze specialisten, de TeeuwenGroep Sprekersarchitecten. Laat u persoonlijk informeren over de mogelijkheden voor uw (toekomstige) event. Samen bekijken we uw unieke wensen en situatie en stellen we een plan op om uw event tot een daverend succes te maken.
Heeft u een vraag over deze spreker?
We horen het graag.
"*" indicates required fields