Fons Van Dyck als spreker boeken
De onsterfelijke ondernemingOver Fons Van Dyck
Fons Van Dyck staat al ruim 15 jaar aan het hoofd van Think BBDO, onderdeel van deĀ wereldwijde communicatiegroep BBDO in Brussel, en adviseert merken en organisaties (ookĀ non-profit en overheid) op vlak van merk- en communicatiestrategie, positionering,Ā branding en re-branding, corporate reputatie, stakeholder management, crisiscommunicatieĀ en city marketing.

Meer over Fons Van Dyck als spreker
De onsterfelijke onderneming
Fons doceert aan deĀ Vrije Universiteit BrusselĀ de vakken Merkstrategie enĀ Marketingcommunicatie. De behandeling van deze disciplines situeert zich op het snijpuntĀ van economie en maatschappij, met zin voor kritische reflectie.
Hij is ook auteur van meerdere succesvolle boeken. Zijn boek āHet merk mens:Ā consumenten grijpen de machtā werd in 2008 in Nederland bekroond met de PIM prijs voorĀ het meest vernieuwende marketingboek. Hij schreef ook nog āDe kracht van witā (2009)Ā over de impact van de financiĆ«le crisis op het gedrag van consumenten en de gevolgen voorĀ merken. In āReclame: dood of levendā (2013) boog hij zich over de toekomst van reclame in
een digitaal tijdperk. Het boek verscheen ook in het Engels āAdvertising TransformedāĀ (2014) en werd vertaald in het Turks en ThaĆÆs.
In zijn nieuwste boekĀ āDe onsterfelijke ondernemingāĀ ( 2019) buigt hij zich over de vraagĀ hoe ondernemingen en hun merken kunnen overleven op de lange termijn in disruptieveĀ tijden. Het boek vertaalt het succesverhaal van 40 jaar Apple naar algemeen toepasbareĀ principes voor elke onderneming en organisatie. Topondernemers uit de Lage Landen latenĀ de lezer exclusief meekijken in hun succesformule. Technologieguru en auteur PeterĀ Hinssen bestempelde het manuscript in preview alvast als een āMagnum Opusā.
Professioneel heeft Fons ruime ervaring in politieke marketing en communicatie (1991-1996). Hij was ook een van de pioniers van het opstartende telecombedrijf Telenet enĀ tekende als communicatiedirecteur voor het iconische Telenet-merk (1996-2001).
Fons is doctor in de Media- en Communicatiestudies, Vrije Universiteit Brussel (2016). In zijnĀ doctoraatsthesis met de titel āThe longevity of brandsā onderzocht Fons de voorwaardenĀ die merken moeten vervullen om op lange termijn te overleven. Hij behandelde daarbij inĀ groot detaĆÆl de geschiedenis van het merk Apple.
Fons behaalde een diploma van licenciaat (master) in de politieke en socialeĀ wetenschappen, KU Leuven (1981).
In 2009 werd hij verkozen tot āMaster Marketerā door de Stichting Marketing in BelgiĆ« (nuĀ BAM). Hij is ook een veelgevraagd spreker in de media en voor organisaties in profit en not-for profit sector over themaās zoals merken, strategie, media en communicatie.
Thema’s
- De onsterfelijke onderneming
- Het merk mens
- Reclame: dood of levens
- Verandert de crisis ons leven?
- De toekomst van de plattelandseconomie
- Mensen maken merken
Onze klanten aan het woord

Samenwerken met de TeeuwenGroep gaat altijd over: meedenken met de klant, zoeken naar wat kan binnen budgetten, proactief handelen, ontzorgen en kwaliteit. Je krijgt absoluut waar voor je geld.


Ik ervaar de TeeuwenGroep als een professionele groep mensen die altijd supergoed meedenken. Zo krijg je de spreker die het best past bij jouw doelstellingen.
Boek vrijblijvend uw oriƫntatiegesprek
Kom in contact met onze specialisten, de TeeuwenGroep Sprekersarchitecten. Laat u persoonlijk informeren over de mogelijkheden voor uw (toekomstige) event. Samen bekijken we uw unieke wensen en situatie en stellen we een plan op om uw event tot een daverend succes te maken.Ā