Jempi Moens als spreker boeken
Disruptieve innovatie en creativiteitOver Jempi Moens
De Belg Jempi Moens studeerde klinische psychologie aan de Universiteit in Leuven en Antwerpen. Daarna behaalde hij zijn MBA. Jempi Moens houdt zich bezig met strategische innovatie vanuit een creatieve invalshoek (āDreambased Innovationā).

Meer over Jempi Moens als spreker
Disruptieve innovatie en creativiteit
Hij besloot jaren geleden om met de mentaliteit van Kuifje naar Nederland te verhuizen. Lukt het in Nederland, dan lukt het in de hele wereld, was zijn filosofie. En inderdaad hij veroverde de wereld door mee te werken aan doorbraakinnovaties als Senseo Crema, Heineken Beertender en Cup-a-Soup. Recent werkte hij onder meer aan strategie- en innovatieprojecten voor Ahold, Shell Retail, Albron, Airmiles, Coca Cola, Gemeente Almere, Philadelphia Zorg, Isala Ziekenhuizen, Vion en Lamb Weston Meijer.
Daarnaast wordt hij steeds meer gevraagd voor zijn creatieve inbreng in trajecten waar toekomstgerichte innovatie en beleving centraal staan. Met name in het ontwikkelen van een strategische visie/droom en daarbij horende vernieuwende concepten ligt een belangrijke toegevoegde waarde. Deze droom is altijd verankerd in grondige kennis van dieperliggende behoeften van de doelgroep(en) en in de kennis, ambitie en creativiteit van het dreamteam. Een belangrijk instrument is FuturiseĀ®, een wetenschappelijk onderbouwde (i.s.m. Rijksuniversiteit van Gent) manier om inzicht te krijgen in actuele en toekomstige behoeften.
In zijn presentatie over disruptieve innovatie en creativiteit legt Jempi uit dat echte innovatie niet komt uit plannen of spreadsheets, maar uit een energieke mentaliteit die verandering en beweeglijkheid stimuleert in organisaties. Zijn visie is mede gebaseerd op diepgaand psychologisch onderzoek over het gedrag van mensen en is een pleidooi voor samenwerking.
Door bestaande aannames en inzichten waarin we gevangen zitten los te laten, creƫren we een vernieuwende mentaliteit en attitude. Jempi legt uit hoe nieuwe methoden en technieken werken om tot vernieuwende inzichten en oplossingen te komen, zoals disruption journeys, imagineering technieken, serious business gaming.
Thema’s
- Disruptieve innovatie en creativiteit
- Innovatie, verandering en leiderschap
- Trends en maatschappelijke ontwikkelingen
- Toekomst en rol van merken
- Klantgerichtheid
- Samenwerken
Onze klanten aan het woord

Samenwerken met de TeeuwenGroep gaat altijd over: meedenken met de klant, zoeken naar wat kan binnen budgetten, proactief handelen, ontzorgen en kwaliteit. Je krijgt absoluut waar voor je geld.


Ik ervaar de TeeuwenGroep als een professionele groep mensen die altijd supergoed meedenken. Zo krijg je de spreker die het best past bij jouw doelstellingen.
Boek vrijblijvend uw oriƫntatiegesprek
Kom in contact met onze specialisten, de TeeuwenGroep Sprekersarchitecten. Laat u persoonlijk informeren over de mogelijkheden voor uw (toekomstige) event. Samen bekijken we uw unieke wensen en situatie en stellen we een plan op om uw event tot een daverend succes te maken.Ā