Jempi Moens als spreker boeken

Disruptieve innovatie en creativiteit

Over Jempi Moens

De Belg Jempi Moens studeerde klinische psychologie aan de Universiteit in Leuven en Antwerpen. Daarna behaalde hij zijn MBA. Jempi Moens houdt zich bezig met strategische innovatie vanuit een creatieve invalshoek (“Dreambased Innovation”).

Jempi moens inhuren

Meer over Jempi Moens als spreker

Disruptieve innovatie en creativiteit

Hij besloot jaren geleden om met de mentaliteit van Kuifje naar Nederland te verhuizen. Lukt het in Nederland, dan lukt het in de hele wereld, was zijn filosofie. En inderdaad hij veroverde de wereld door mee te werken aan doorbraakinnovaties als Senseo Crema, Heineken Beertender en Cup-a-Soup. Recent werkte hij onder meer aan strategie- en innovatieprojecten voor Ahold, Shell Retail, Albron, Airmiles, Coca Cola, Gemeente Almere, Philadelphia Zorg, Isala Ziekenhuizen, Vion en Lamb Weston Meijer.

Daarnaast wordt hij steeds meer gevraagd voor zijn creatieve inbreng in trajecten waar toekomstgerichte innovatie en beleving centraal staan. Met name in het ontwikkelen van een strategische visie/droom en daarbij horende vernieuwende concepten ligt een belangrijke toegevoegde waarde. Deze droom is altijd verankerd in grondige kennis van dieperliggende behoeften van de doelgroep(en) en in de kennis, ambitie en creativiteit van het dreamteam. Een belangrijk instrument is Futurise®, een wetenschappelijk onderbouwde (i.s.m. Rijksuniversiteit van Gent) manier om inzicht te krijgen in actuele en toekomstige behoeften.

In zijn presentatie over disruptieve innovatie en creativiteit legt Jempi uit dat echte innovatie niet komt uit plannen of spreadsheets, maar uit een energieke mentaliteit die verandering en beweeglijkheid stimuleert in organisaties. Zijn visie is mede gebaseerd op diepgaand psychologisch onderzoek over het gedrag van mensen en is een pleidooi voor samenwerking.

Door bestaande aannames en inzichten waarin we gevangen zitten los te laten, creëren we een vernieuwende mentaliteit en attitude. Jempi legt uit hoe nieuwe methoden en technieken werken om tot vernieuwende inzichten en oplossingen te komen, zoals disruption journeys, imagineering technieken, serious business gaming.

Thema’s

  • Disruptieve innovatie en creativiteit
  • Innovatie, verandering en leiderschap
  • Trends en maatschappelijke ontwikkelingen
  • Toekomst en rol van merken
  • Klantgerichtheid
  • Samenwerken

Onze klanten aan het woord

Samenwerken met de TeeuwenGroep gaat altijd over: meedenken met de klant, zoeken naar wat kan binnen budgetten, proactief handelen, ontzorgen en kwaliteit. Je krijgt absoluut waar voor je geld.

Gaby Stemkens-Wijers

Adviseur Communicatie, Woonwenz

Een bijeenkomst organiseer je niet zomaar. Daar heb je een doel mee. TeeuwenGroep helpt je om een programma samen te stellen dat optimaal bijdraagt aan dát doel. Dat doen ze met een scherp beeld van actuele trends en ontwikkelingen, een ontzettend groot, relevant netwerk én door open en duidelijk samen te werken met mij sprekers en dagvoorzitters zoals ik.
Ivo Joosten

Interim Communicatieadviseur, IVO Business Partner Communicatie

Ik ervaar de TeeuwenGroep als een professionele groep mensen die altijd supergoed meedenken. Zo krijg je de spreker die het best past bij jouw doelstellingen.

Saskia Neven

Adviseur Marktbewerking Communicatie en Coöperatie, Rabobank

Boek vrijblijvend uw orientatiegesprek

Kom in contact met onze specialisten, de TeeuwenGroep Sprekersarchitecten. Laat u persoonlijk informeren over de mogelijkheden voor uw (toekomstige) event. Samen bekijken we uw unieke wensen en situatie en stellen we een plan op om uw event tot een daverend succes te maken. 

Heeft u een vraag over deze spreker?
We horen het graag.

Ik ben op zoek naar... ↓

Alle sprekers
Alle dagvoorzitters
Vrijblijvend advies
Unieke creaties
Meer over ons